LEMAH LEMBUT BERENDAH HATI

on Jumat, 29 Juni 2012
Sesungguhnya, apabila Tuhan menyeru kita merendahkan hati kita, Ia menyeru kita untuk mewarisi segala kebaikanNya. Setiap mereka yang bersikap rendah hati akan mewarisi berkat-berkat Tuhan yang berlimpah-limpah dan menerimanya dengan hati yang penuh kesyukuran. Semoga pembaca sekalian merupakan satu daripada mereka ini yang bersikap rendah hati serta lemah lembut.
  Semua orang percaya yang bersikap rendah hati akan dihiaskan dengan keselamatan dari Tuhan. Keselamatan Tuhan adalah bagi mereka yang lemah lembut, yang rendah hati. Tuhan berkenan untuk memahkotakan mereka dengan keselamatan. Mereka tidak perlu takut kerana keselamatan Tuhan adalah milik mereka. Dengarlah apa yang Tuhan akan lakukan bagi mereka yang bersikap rendah hati seperti mana dinyatakanNya dalam Mazmur 149:4.
Sebab TUHAN berkenan kepada umatNya, Ia memahkotai orang-orang yang rendah hati dengan keselamatan.  Pembaca sekalian, bersikap rendah hati dan lemah lembut adalah satu daripada kehendak Tuhan bagi kita. Adalah kehendak Tuhan supaya kita semua yang percaya kepadaNya . Lihatlah nasihat Tuhan yang diambil dari surat Efesus pasal 4 ayat 2 ini.
Hendaklah kamu selalu rendah hati, lemah lembut dan sabar. Tunjukkanlah kasihmu dalam hal saling membantu.  Ya, kita dikehendaki bersikap rendah hati, lemah lembut dan juga sabar. Mengapa? Saya percaya satu sebabnya adalah supaya semua berkat yang dinyatakan sebentar tadi akan menjadi milik kita. Tuhan mahu memberkati kita tetapi Ia tidak dapat kalau kita belum lagi mempunyai sikap-sikap yang akan membuka berkat-berkat Tuhan ini kepada kita. Marilah kita bersikap rendah hati dan lemah lembut dalam hidup kita.

2 komentar:

Poskan Komentar

Matur Nuwun alias Terima Kasih anda mau ngasih Komentar...
Silahkan Tulis Komentar ... Bebas tapi yang sopan ya... Monggo...... monggo........
KAMI AKAN MENGHAPUS KOMENTAR - KOMENTAR YANG TIDAK PANTAS.......!!!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...